PROSLAVA OB DNEVU DRŽAVNOSTI
DAN ŠOLE
PREDAJA KLJUČA
PODROČNO TEKMOVANJE V ATLETIKI
V torek, 29.5.2018 je na ptujskem mestnem stadionu potekalo področno tekmovanje v atletiki, katerega se je udeležilo 14 učencev OŠ Juršinci. Ponovno so dosegli odlične rezultate, najboljši pa so bili: Žan Horvat (1. mesto v skoku v daljino), Evelin Munda (2. mesto v skoku v daljino) in Hana Berlak (3. mesto v teku na 600 m).
DRŽAVNO TEKMOVANJE V ŠPORTNI GIMNASTIKI
V četrtek, 17.5.2018 je v Brežicah potekalo državno tekmovanje v športni gimnastiki. Tonija Toš, Tija Zavec, Lea Muhič in Sara Verbančič so odlično opravile vaje na parterju, bradlji, gredi in preskoku.
MEDOBČINSKO TEKMOVANJE V ATLETIKI
V torek, 15.5.2018 je na ptujskem mestnem stadionu potekalo medobčinsko tekmovanje v atletiki. Udeležilo se ga je 21 učencev z OŠ Juršinci. Vsi so se odlično odrezali, najboljši pa so bili: Žan Horvat (1. mesto v skoku v daljino), Žan Plohl (2. mesto v skoku v višino), Hana Berlak (1. mesto v teku na 600 m), Lana Roškar (2. mesto v skoku v višino), Patrik Žmauc (1. mesto v skoku v daljino) in Evelin Munda (3. mesto v skoku v daljino).
PODROČNO TEKMOVANJE V MALI ODBOJKI ZA UČENKE
V sredo, 9. 5. 2018 je v šolski telovadnici OŠ Juršinci potekalo področno tekmovanje v mali odbojki za učenke. Področne prvakinje so postale učenke OŠ Breg, podprvakinje učenke OŠ Črešnjevec, 3. mesto so dosegle učenke OŠ Pohorskega odreda Slovenska Bistrica in 4. mesto učenke OŠ Juršinci.
ZLATA KUHALNICA 2018
3. predtekmovanje 13. Otroške varnostne olimpijade
13. Otroške varnostne olimpijade gosti OŠ Juršinci. 18. ekip četrtošolcev iz 10. osnovnih šol iz območja Policijske postaje Ptuj. Z dobro voljo smo odločeni, da preženemo kislo vreme. Pred pričetkom tekmovanja se ogrevamo s Petro iz ŠD Bee-fit in policistko Piko. Danes se med seboj merimo te ekipe: 1. igro, ki se imenuje “čovek ne jezi se, je pričela policistka Pika. Kdo se bo tokrat jezil najmanj? Po malici so se nam predstavili.
Zaključek bralne značke 2018 z Boštjanom Gorencem
Medobčinsko tekmovanje v mali odbojki za učenke
V torek, 3.4.2018 je v šolski telovadnici OŠ Juršinci potekalo predtekmovanje medobčinskega tekmovanja v mali odbojki za učenke. Tekmovanja sta se udeležili dve ekipi OŠ Juršinci in ekipa OŠ Videm-Leskovec. V finale sta se udeležili ekipi OŠ Juršinci A in OŠ Videm-Leskovec.
Medobčinsko tekmovanje v mali odbojki za učence
V sredo, 4. 4. 2018 je v šolski telovadnici OŠ Juršinci potekalo medobčinsko tekmovanje v mali odbojki za učence. Tekmovanja so se udeležile ekipe OŠ Juršinci, OŠ Destrnik in OŠ Kidričevo.
41. Državno tekmovanje mladih čebelarjev Slovenije
Čebelarska zveza Slovenije, ČD Krško in OŠ Jurija Dalmatina Krško je v soboto 5. maja 2018 organizirala 41. Državno srečanje in tekmovanje mladih Slovenskih čebelarjev. Tekmovanje je potekalo v prostorih prenovljene OŠ Jurija Dalmatina Krško, ki je sprejela 550 tekmovalcev starih od 7 do 19 let, 97 mentorjev in 86 spremljevalnih oseb. Skupaj preko 700 udeležencev in sodelujočih. Tekmovanja smo se udeležili tudi tekmovalci iz naše šole in dosegli naslednje rezultate, Žan Šoštarič in Aneja Žmauc sta dosegla odlično zlato priznanje, Evelin Munda in Zoja Munda ter Ema Munda in Anže Hrga sta dosegla odlično bronasto priznanje. Vsem tekmovalcem čestitamo!
ŠPORTNI DAN
SREČANJE MLADIH TEHNIKOV
V petek, 06. 04. 2018 ob 9.00 uri je bilo na osnovni šoli Velika Nedelja, tekmovanje iz tehnike in tehnologije: konstruiranje in tehnologije obdelave.
Učenci OŠ Juršinci so sodelovali v naslednjih tekmovalnih skupinah:
T1 izdelava izdelka iz papirja:
Larisa Golob 6. razred in Ivona Zavec 6. razred ( tekmuje se posamično ).
Larisa je osvojila 4 mesto, Ivona se je uvrstila na 16 mesto.
T2 izdelava izdelka iz lesa z uporabo el. orodja
Zoja Munda 8. razred in Evelin Munda 9. razred ( učenki tekmujeta ekipno ).
Osvojili sta 5 mesto.
T3 izdelava izdelka iz umetne snovi:
Dorteja Kozar 8. razred ( tekmuje se posamično ).
Doroteja je osvojila 3 mesto in za las zgrešila uvrstitev na državno srečanje – tja se uvrstita prvo in drugo uvrščeni.
Mladi tehniki
Mentor, Branko Horvat
UTRINKI IZ DOBRODELNE PRIREDITVE
SREČANJE GLEDALIŠKI SKUPIN DORNAVA
MEDGENERACIJSKO DRUŽENJE V DOMU JURŠINCI
UTRINKI IZ PROSLAVE OB MATERINSKEM DNEVU -PODARIM TI CVET
SKOKI Z MALE PROŽNE PONJAVE – POLFINALE DRŽAVNEGA PRVENSTVA
UTRINKI IZ PLANICE
IGRE NA SNEGU
V okviru projekta Zdrav življenjski slog smo v času zimskih počitnic organizirali igre na snegu. Bilo je zabavno in veselo!
PUSTNO RAJANJE NA OŠ JURŠINCI
PROSLAVA OB SLOVENSKEM KULTURNEM PRAZNIKU
UTRINKI S PODROČNEGA TEKMOVANJA OSNOVNIH ŠOL V STRELJANJU Z ZRAČNO PUŠKO V MARIBORU
Detektivka za mlade iCankar navdušila
Učenci izbirnega predmeta gledališki klub obožujemo gledališče in vse, kar je povezano z njim, zato smo se v četrtek, 1. 2. 2018, odpravili v Mestno gledališče Ptuj, kjer smo si ogledali gledališko predstavo iCankar v režiji Maruše Kink. Vedeli smo, da nas čaka odlična predstava, saj je nastala v koprodukciji Mestnega gledališča Ptuj, Zavoda Margareta Schwarzwald in Cankarjevega doma Ljubljana.
Nismo pa vedeli, da nas čaka posebno presenečenje. Ker smo na predstavo prišli malo prej, so nam zaposleni v Mestnem Gledališču Ptuj pri nakupu vstopnic prijazno predstavili tudi igralce. Še poklepetali smo lahko z njimi! To
je bilo všeč tudi našima spremljevalkama, učiteljici Ksenji Žmauc in ravnateljici OŠ Juršinci, Jelki Svenšek, ki je hitro predlagala skupinsko fotografijo z igralci: Natašo Keser, Vidom Klemencem in Domnom Valičem.
Po ogledu smo se pogovarjali o predstavi in se strinjali, da so igralci svoje vloge odigrali res odlično. Sama vsebina je bila napeta, deloma grozljiva, hkrati pa tudi poučna. Ivana Cankarja smo spoznali drugače, ne le kot velikega simbolista, ki so ga občudovali študenti že v tistem času, mu sledili in ga »motili pri Cankarjevi mizi«. Ivan Cankar je bil namreč tudi otrok, ki ga je premamil pehar suhih hrušk, moški, ki so mu ženske tudi vsiljivo sledile, mojster, ki mu je uspelo v štirinajstih dneh napisati večno delo, človek, ki je prisluhnil študentom. Igralci so nas popeljali v vse te utrinke Cankarjevega življenja, hkrati pa so nam s srhljivo zgodbo prikazali zaznamovano življenje nezakonskih otrok tistega časa. Navdušeni smo bili predvsem nad tem, kako so igralci spreminjali svoje vloge: v enem trenutku so igrali detektive, hip za tem so se spremenili v otroka, zapeljivca, mamo, pisatelja …
Detektivka za mlade nam je približala velikega slovenskega klasika in največjega slovenskega pisatelja. Ivana Cankarja smo dojeli kot veliko zvezdo, ki sveti še danes, sto let po njegovi smrti.
Člani gledališkega kluba OŠ Juršinci
PRAZNOVANJE DNEVA SAMOSTOJNOSTI IN ENOTNOSTI
Zadnji šolski dan pred božično-novoletnimi prazniki smo obeležili s praznovanjem uresničitve tisočletnih sanj o samostojnosti slovenske države. Priredili smo državno proslavo, nadaljevali pa z prepevanjem naših otrok, ki so se pomerili na prireditvi otroci pojejo slovenske pesmi in se veselijo.
BOŽIČEK V VRTCU
UTRINKI IZ BOŽIČNO NOVOLETNEGA KONCERTA
MEDGENERACIJSKO DRUŽENJE Z VAROVANCI DOMA JURŠINCI
MIKLAVŽ OBISKAL JURŠINSKE OTROKE
SPV – JURŠINCI PODARIL ŠOLI NOVA KOLESA
AKROBATIKA – POLFINALE DRŽAVNEGA PRVENSTVA
VITALNO MED GENERACIJAMI
MEDNARODNI DAN STRPNOSTI – DAN ZA STRPNOST IN PRIJATELJSTVO
Učiteljice 1. triletja in razredničarka 7. razreda smo pristopile k projektu: Mednarodni dan strpnosti – dan za strpnost in prijateljstvo, ki ga je razpisal Izobraževalni center Eksena. Namen projekta je posebej med otroki in mladimi promoviranje mednarodnega dneva strpnosti.
Organizacija Združenih narodov za izobraževanje, znanost in kulturo (UNESCO) je leta 1995 svečano sprejela Deklaracijo o načelih strpnosti. V deklaraciji je UNESCO 16. november razglasil tudi za MEDNARODNI DAN STRPNOSTI, v kateri je tudi posebej poudarjen pomen izobraževanj o strpnosti.
IN KAJ JE STRPNOST?
Strpnost je ena od vrednot, ali po nemškem teologu
- Scheiermacher:» STRPNOST JE UMETNOST ČAKANJA.«
Za otroke in mlade je torej strpnost še posebej pomembna tema. Strpnost ni nekaj samoumevnega in površinskega, ampak se je vanjo treba poglabljati in se o njej izobraževati, hkrati pa ji je treba posvečati stalno skrb ter jo nenehno negovati. Zato je to načelo izpostavljeno tudi v Beli knjigi o vzgoji in izobraževanju ter zajeto v učnih programih za osnovne in srednje šole ter kurikulumu za vrtce.
Mednarodni dan strpnosti je tako priložnost, ko lahko ozavestimo univerzalen pomen strpnosti in destruktivne posledice nestrpnosti ter še bolj odločno stopimo v zavzemanje za strpne odnose, skozi to pa v uresničevanje človekovih in otrokovih pravic. S tem pa lahko skupno pripomoremo k ustvarjanju še bolj strpne družbe, ki temelji na miroljubnem napredku in medsebojnem spoštovanju.
V projektu Mednarodni dan strpnosti – dan za strpnost in prijateljstvo smo po strokovnih načelih izvedle delavnico na temo letošnjega šolskega leta:
PRIKRITA NESTRPNOST – IGNORIRANJE IN IZKLJUČEVANJE, ki je bila zasnovana tako, da smo jo lahko izvedli v okviru svojih rednih aktivnosti pouka.
Delavnica je sledila načelom Bele knjige o vzgoji in izobraževanju (npr. sprejemanje in razumevanje različnosti; spoštovanje drugačnosti in sodelovanje z drugimi; vzgajanje za medsebojno strpnost, solidarnost za miroljubno sožitje in spoštovanje soljudi), Učnemu načrtu za osnovne šole (npr. pri predmetih slovenščina, spoznavanje okolja, likovna umetnost, državljanska in domovinska vzgoja in etika, zgodovina itd.) in Agende OZN 2030 (npr. zavezanost k spodbujanju strpnosti in medsebojnega spoštovanja).
Namen projekta je bil, da ob priložnosti mednarodnega dneva strpnosti še dodatno izpostavimo in ozavestimo pomen strpnosti, spoznamo pojem prikrite nestrpnosti ter skozi to spodbujamo medsebojno spoštovanje, razumevanje, sprejemanje ter posledično prijateljstvo in sodelovanje.
Cilji, ki smo jim pri izvedbi delavnice sledili, so učencem dali priložnost, da skozi lastno izražanje še bolj spoznajo pomen strpnosti. Z različnimi dejavnostmi smo jih spodbudili, da se bolj zavedajo pomena strpnosti in da so razmišljali, kaj prinaša nestrpnost/strpnost, kakšne so torej posledice prikrite nestrpnosti – ignoriranja in izključevanja v družbi.
V okviru slovenščine so poslušali pravljico Pepelka. Po poslušanju so opisovali kakšen odnos so imele sestre do Pepelke, na kakšen način so bile nestrpne do nje, kakšne so bile posledice nestrpnega in strpnega odnosa.
Pri spoznavanju okolja smo spoznavali otrokove pravice, potem pa učencem na kratko predstavile pojem strpnosti skozi Unescovo Deklaracijo o načelih strpnosti, zatem pa smo jim predstavile in razložile pojem prikrite nestrpnosti.
Sledil je pogovor z učenci o strpnosti in prikriti nestrpnosti.
Učenci so pripovedovali katere oblike prikrite nestrpnosti opažajo med vrstniki. Spomnili so se situacije, ko so bili ignorirani ali izločeni, in jo opisali. Opisovali so kakšne posledice je na njih pustila prikrita nestrpnost.
V igri vlog so bodisi iz lastne izkušnje, ko so bili drugi prikrito nestrpni do njih, bodisi ko so bili sami prikrito nestrpni do sebe ali do koga drugega, prikazali različne situacije ignoriranja in izključevanja. Po uprizoritvi so dogajanje analizirali in povedali, kako bi sami ravnali v določeni situaciji.
V okviru likovne umetnosti so učenci ignoriranje in izključevanje izrazili z risbami in slikami.
Po izvedbi delavnic smo pripravili razstavo likovnih del v avli šole.
Poročilo o izvedbi delavnice smo v sliki in besedi poslali na Izobraževalni center Eksena ter objavili v lokalnem časopisu Juršinske novice.
Učenci 7. r. so delavnico izvajali v okviru razrednih ur. Na temo prikrite nestrpnosti pa so ustvarjali pesmice.
Na Izobraževalnem centru Eksena bodo izbrali izdelke in jih vključili v posebno razstavo v prostorih Državnega zbora RS.
Veseli nas, da smo se vključili v projekt, skozi katerega smo en dan v šolskem letu dali strpnosti še posebno mesto in jo še dodatno izpostavili.
Učiteljice: Helena Šoštarič, Cvetka Vratič, Silvija Šegula, Anita Vindiš, Marija Šterbal, Metka Pignar.
OTROCI V JURŠINCIH POJEJO SLOVENSKE PESMI IN SE VESELIJO
Nastopilo je devetnajst mladih pevcev.
Kjer so doma kultura, slovenska pesem in glasba, tam je vedno tudi veliko ljudi. To se je ponovno pokazalo včeraj, ko so na oder večnamenskega kulturnega centra v Juršincih v okviru četrte sezone projekta Otroci pojejo slovenske pesmi in se veselijo, stopili mladi nadarjeni pevci Osnovne šole Juršinci. Skupaj jih je v obeh kategorijah nastopilo devetnajst, osemnajst deklet in le en fant; dvorana pa je pokala po šivih. Zapeli so odlično, kot prave male zvezde. Tako v šoli kot v občini so prepričani, da bo projekt Otroci pojejo slovenske pesmi in se veselijo ostal tradicionalni projekt njihovega okolja.
V Juršincih so peli: Lana Friščič, Brina Krivec, Stela Petek in Ana Gril, Joshua Osterc, Lea Muhič, Tija Zavec, Barbara Krivec, Klara Kukovec in Žan Novak v mlajši kategoriji ter Ana Hočevar, Teja Horvat in Larisa Golob, Hana Berlak, Tamara Hočevar, Maja Frlež, Bojana Krivec, Julija Novak in Sara Kočevar v starejši kategoriji.
Na polfinalnem odru bosta iz Osnovne šole Juršinci v prihodnjem letu nastopili: Lana Friščič iz 2. razreda, zapela je pesem Boš znal naprej me ljubiti v mlajši kategoriji, v starejši pa je komisijo v sestavi: Dalibor Bedenik, Marjan Herceg in Majda Goznik, prepričala sedmošolka Hana Berlak z Avsenikovo skladbo Čakala bom.
Na juršinskem odru pa so zasijali tudi najmlajši iz Vrtca Juršinci.
TRADICIONALNI SLOVENSKI ZAJTRK NA OŠ JURŠINCI IN VRTCU
Prehranske navade, ki se oblikujejo v otroštvu in mladostništvu, vplivajo na način prehranjevanja in tudi na zdravje v kasnejših življenjskih obdobjih.
Dober dan se začne z zdravim zajtrkom. Slovenski tradicionalni zajtrk sestavljajo: kruh, mleko, maslo, med in jabolka.
Projekt » Tradicionalni slovenski zajtrk« je tudi letos eden izmed osrednjih dogodkov DNEVA SLOVENSKE HRANE, ki poteka vsako leto tretji petek v mesecu novembru. Nosilec projekta je Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano v sodelovanju z Ministrstvom za izobraževanje, znanost in šport, Ministrstvom za zdravje, Ministrstvom za kulturo in številnimi drugimi partnerji (Čebelarska zveza Slovenije, Zavod RS za šolstvo, NIJZ,…).
Namen in cilji projekta:
- Izobraževati, obveščati in ozaveščati učence o pomenu zajtrka v okviru prehranjevalnih navad.
- Poudariti pomen čebelarstva za kmetijstvo.
- Poudariti pomen kmetijstva za samooskrbo.
- Ozaveščati učence o pomenu zdravega načina življenja ( gibanje, zdrave prehranske navade, …)
- Poudariti pomen in tudi prednost lokalno pridelanih živil.
Pri izbiri hrane tako doma, kot v vrtcu, šoli in na delovnem mestu, naj ima prednost hrana, ki je pridelana v Sloveniji, saj je takšna hrana bolj sveža, z več vitamini, bolj hranljiva, s polnejšim okusom, ima pa tudi manj dodatkov za daljše skladiščenje in poudarjanje okusa. Naša šola se je skupaj z vrtcem pridružila najštevilčnejšemu zboru, tako smo skupaj zapeli znano Slakovo pesem Čebelar.
V petek, 17. 11. 2017, smo imeli na šoli Juršinci in v vrtcu Tradicionalni slovenski zajtrk in v povezavi s to temo smo izvedli naravoslovni dan, ki je potekal v obliki delavnic po posameznih razredih. Pogovarjali so se o zajtrku nekoč in danes in pomenu zajtrkovanja za zdrav način življenja. Učenci so nato pripravljali zdrave napitke proti kašlju iz medu in banan, sadne kupe, smutije in mlečne napitke iz jabolk, banan, cimeta, ovsenih kosmičev, jogurta in mleka.
V vrtcu smo dan zaključili z obiskom čebelarjev iz čebelarskega društva Juršinci, ki so predstavili čebelarsko dejavnost od cveta do medu. Program so popestrili tudi člani čebelarskega krožka Juršinci tako z glasbenimi točkami ter predstavitvijo čebelarstva. Ta dan so predšolski otroci in učenci pridobili veliko koristnih informacij, kako lahko sami v veliki meri poskrbijo za svoje zdravje.
Damjan Šimenko
HALLOWEEN ZABAVA NA NAŠI ŠOLI
Noč čarovnic je praznik, ki ga predvsem v Zahodnem svetu obeležujejo v noči iz 31. oktobra na 1. november. V resnici predstavlja okrajšavo za »All Hallow’s Eve« oziroma »Hallow Eve«. Na naši šoli so učenci 9. razredov organizirali zadnji dan pred počitnicami šolski ples v duhu noč čarovnic.
PREDSTAVITEV GASILSKE TEHNIKE NAŠIH GASILCEV
EVAKUACIJA ŠOLE IN VRTCA JURŠINCI
UTRINKI IZ ŠPORTNEGA DNEVA
NARAVOSLOVNI DAN – 6.R
V ponedeljek, 16. 10. 2017 smo v okviru pouka geografije izvedli naravoslovni. Tema dneva je bila KARTIRANJE in ORIENTACIJA. V prvem delu smo s pomočjo karte Juršinc ugotavljali namembnost stavb in jih vnesli v karto, ter izdelali legendo.
V drugem delu smo spoznavali načine orientacije in sicer: s pomočjo sonca in sence, s pomočjo maha, uro s kazalci,s krošnjami dreves in s pomočjo kompasa.
Učenci so svoje naloge opravili uspešno. Sodelovalo je 17 učencev, en učenec je bil odsoten.
Slavko Feguš