ŠPORTNO OBARVAN DAN ŠOLE
LETNA ŠOLA V NARAVI – BAŠKA 2019
PODROČNO TEKMOVANJE V ATLETIKI
FINALE OTROCI POJEJO SLOVENSKE PESMI IN SE VESELIJO
SKUPINSKE FOTOGRAFIJE RAZREDOV
MINIMATURANTI
UDELEŽILI SMO SE TEKME SLOVENIJA -ESTONIJA
42. DRŽAVNO TEKMOVANJE MLADIH ČEBELARJEV
V soboto, 25. 5. 2019 je v Beltincih potekalo 42. državno tekmovanje mladih čebelarjev, kjer je bilo več kot 500 udeležencev.
Tekmovanja se je udeležilo tudi 5 članov iz Čebelarskega krožka Juršinci. dosegli smo srebrno in bronasto priznanje.
Čestitke tekmovalcem, vsi ste zmagovalci!
Tekmovalci so morali pokazati znanje o:
- biologiji in življenju čebel
- čebelarski pripomočki, opremi in čebelarjevih opravilih
- medovitih rastlinah
- pomenu opraševanja
- čebeljih pridelkih
- zgodovini čebelarstva
- čebeljih boleznih
- zaščiti geografskega poimenovanja medu, priznanega na evropskem nivoju.
Namen tekmovanja je vzgoja ljubezni do čebel, varovanje okolja ter spoznavanje medsebojne odvisnosti čebela – narava – človek.
Predsednik ČZS Boštjan Noč je dejal: »Vsi udeleženci tekmovanja ste naš ponos.«
FINALE DRŽAVNEGA TEKMOVANJA V ŠPORTNI GIMNASTIKI
10. regijsko tekmovanje ZLATA KUHALNICA
V torek, 14. 5. 2019, je na Srednji šoli za gostinstvo in turizem Radenci, potekalo 10. regijsko tekmovanje v kuharstvu in peki.
NAVITE KUHALNICE v sestavi Maje Frlež, Julije Novak in Bojane Krivec, so v pripravi » letečih žgancev« s praženim krompirjem in ljubljanskimi gratiniranimi palačinkami prejele srebrno priznanje.
Č E S T I T A M O.
BRALNA ZNAČKA – OBISK TONETA PARTLJIČA
Bralna značka
V sredo, 15. 5. 2019, je v Juršincih potekal zaključek Bralne značke. Učenci, ki so prebrali knjige in opravili vse obveznosti, so se zbrali v kulturnem domu dvorani ob 9.30.
Učenke sedmega razreda so za uvod prebrale svoje pesmi na temo samote in osamljenosti, Lana Friščič je zapela. Povezovalka programa, Ema Munda, je besedo predala ravnateljici, ki je poudarila vrednost branja. Nato je na oder končno stopil pisatelj in dramatik Tone Partljič, ki je vse do podelitve bil skrivni gost. Predstavil se je, nato pa nam je pripovedoval zgodbe o svojem življenju. Prav vse je navdušil s svojim nastopom. Na oder je povabil nekatere učence in učitelje, da so uprizorili književne junake iz znanih pravljic. Pod pisateljevo režijo so na prav poseben in smešen način zaigrali tudi tragedijo Romeo in Julija. Vsem tistim, ki niso uspeli prebrati knjig, je lahko žal, saj smo z znanim slovenskim umetnikom doživeli nepozabne trenutke. Zlati bralci so za vseh devet let branja iz njegovih rok prejeli priznanja.
Upamo, da bo knjižničarka Sabina Lenart bralcem OŠ Juršinci tudi drugo leto pripravila presenečenje ob zaključku Bralne značke.
Sara Perša, Ana Kočevar, šolski novinarki
Spoznavajmo države EU
UTRINKI ŠPORTNEGA DNEVA
OTROŠKA VARNOSTNA OLIMPIJADA JURŠINCI
Na OŠ Juršinci smo na 2. predtekmovanju 14. Otroške varnostne olimpijado. Na 2. predtekmovanju se med seboj meri kar 24 ekip četrtošolcev iz 11. osnovnih šol z območja policijske postaje Ptuj. več informacij na http://www.otroska-varnostna-olimpijada.com/2019/05/09/2-predtekmovanje-14-otroske-varnostne-olimpijade/
Kdo so najboljši? Najboljše 3 ekipe so se uvrstile v veliki finale v Mariboru:
1. OŠ MLADIKA – 1. EKIPA
2. OŠ MLADIKA – 2. EKIPA
3. OŠ JURŠINCI
Kaj veš o prometu –Medobčinsko tekmovanje v Juršincih
V torek, 7. 5. 2019, je v Juršincih potekalo medobčinsko tekmovanje Kaj veš o prometu, ki sta ga organizirali OŠ Juršinci in SPV Občine Juršinci. Na tem tekmovanju sodelujejo učenci od 5. do 9. razreda s kolesi in dijaki srednjih šol s kolesi z motorjem. Tekmovanja so zasnovana iz teoretičnega dela o poznavanju cestno-prometnih predpisov, spretnostne vožnje na poligonu in praktične vožnje v prometu.
Prireditev se je pričela ob 13. uri s popisom tekmovalcev. Zbrane sta pozdravila ravnateljica OŠ Juršinci, ga. Jelka Svenšek, in podžupan Občine Juršinci, g. Alojz Herga. Ravnateljica je v govoru omenila izumitelja Janeza Puha, rojenega v občini Juršinci, ki je zelo vplival na razvoj koles in motornih vozil. V kulturnem programu so učenci izbirnega predmeta razvedrili gledalce z dvema skečema, zapela pa je tudi učenka Hana Berlak.
V Juršincih je tekmovalo trinajst osnovnošolskih skupin. Skupinsko so prvo mesto dosegli učenci OŠ Ljudski vrt Ptuj-Grajena, drugo Osnovna šola Ljudski vrt Ptuj, tretje OŠ Videm, četrto OŠ Juršinci, sledili so tekmovalci naslednjih šol: OŠ Kidričevo, OŠ Markovci, OŠ Majšperk, OŠ Olge Meglič, OŠ Cirkovce, OŠ dr. Franja Žgeča Dornava, OŠ Hajdina, OŠ Cirkulane-Zavrč in OŠ Mladika.
Kot posameznik je med osnovnošolskimi šolami slavil Aljaž Ajdič (OŠ Ljudski vrt–Ptuj), drugo mesto sta si delila Lion Kokot (OŠ Cirkulane–Zavrč) in Gašper Plavec (OŠ Ljudski vrt Ptuj).
Za OŠ Juršinci so tekmovali Rok Dokler (13. mesto), Doris Lajh (17. mesto), Doroteja Kozar (32. mesto), Zoja Munda (36. mesto). Skupinsko so tekmovalci OŠ Juršinci pristali na četrtem mestu. Njihov mentor je bil učitelj Branko Horvat.
V kategoriji srednješolcev so skupinsko zmagali dijaki Strojne šole Ptuj pred dijaki Biotehniške šole Ptuj in Gimnazije Ptuj. Kot posameznik je zmagal Gregor Levanič, drugi je bil Sergej Brandl, na tretjem mestu pa je pristal Žan Luka Tomažič.
Šolski novinarji OŠ Juršinci, 7. r.
rezultati kolo z motorjem-moped
MEDOBČINSKO TEKMOVANJE V MALEM NOGOMETU ZA MLAJŠE UČENCE IN UČENKE
POLFINALE DRŽAVNEGA TEKMOVANJA V ŠPORTNI GIMNASTIKI
V četrtek, 18.4.2019, je na naši šoli potekalo finale medobčinskega tekmovanja v odbojki za mlajše učenke. V finalu so nastopile ekipe OŠ Juršinci, OŠ Hajdina, OŠ Videm-Leskovec, OŠ Ljudski vrt, OŠ Kidričevo in OŠ Breg. Na področno tekmovanje sta se uvrstili ekipi OŠ Ljudski vrt in OŠ Breg. Ekipa OŠ Juršinci je dosegla 3. mesto. Čestitamo!
ČETRTI POLFINALNI TALUMOV ALU KVIZ
V torek, 23. 4. 2019, smo na OŠ Ivanjkovci v okviru TALUMOVE UGANKARSKE DOGODIVŠČINE izvedli četrti ALU kviz. Med seboj so se pomerili tekmovalci iz OŠ Ivanjkovci, OŠ Velika Nedelja, OŠ Sveti Tomaž, OŠ Destrnik in OŠ Juršinci. Tudi tokrat je bilo tekmovanje zelo vznemirljivo, saj je bil rezultat izenačen.
Naši šoli žal ni uspelo zmagati je pa kljub temu pokazala veliko znanja in požrtvovalnosti za kar jim
čestitamo.
PODROČNO TEKMOVANJE V ŠOLSKEM PLESNEM FESTIVALU
VSESLOVENSKO PETJE S SRCI
Učenci in delavci naše šole smo se vključili v projekt «Vseslovensko petje s srci».
Namen dogodka »Vseslovensko petje s srci«:
– je združiti državljane in državljanke Republike Slovenije, Slovence in Slovenke v sosednjih državah in po vsem svetu v skupnem prepevanju slovenskih pesmi kot poklon sebi, slovenskemu jeziku, kulturi in državi,
– zato, da se ljudje povežemo in da se ustvarita boljše vzdušje in energija,
– petje naj bo nalezljivo kot pristni smeh.
Ideja za dogodek izhaja iz prepričanja, da lahko vsak naredi nekaj dobrega zase in za celotno družbo, da nam bi šlo bolje.
Danes ko sodobna globalna družba teži k odtujitvi posameznika od domače skupnosti, je še toliko bolj pomembno, da se vsak posameznik zaveda odgovornosti, da je potrebno nekaj spremeniti in narediti za nas in za naslednje rodove (da lahko vsak prispeva k skupnim vrednotam, kot so jezik, kultura, tradicija).
Ko pojemo, dihamo globlje, odprejo se naša srca, postanemo bolj dojemljivi za pozitivnost, povezanost, sočutje, sodelovanje. Petje vpliva na spremembo zavesti in nas harmonizira.
Za ta dogodek smo zbrali slovenske pesmi, ki nas radostijo in navdihujejo s pozitivnostjo in lepimi občutki.
- aprila 2019 smo v času med 10. in 11. uro prepevali pesmi, se zraven gibali in tudi zaplesali. Pomembno je bilo, da smo skupaj peli, ustvarjali in se imeli lepo.
RAD IMGAM NOGOMET, U-9, U-11
MEDOBČINSKO TEKMOVANJE V ODBOJKI ZA MLAJŠE UČENKE
PROSLAVA OB MATERINSKEM DNEVU
TEKMOVALCI ALU KVIZA OBISKALI TALUM
Danes je Talum obiskala še druga skupina tekmovalcev, ki se bodo v aprilu pomerili v ALU kvizu. Spoznavali so Talum in aluminij, kovino prihodnosti.
SKOKI Z MALE PROŽNE PONJAVE – POLFINALE DRŽAVNEGA PRVENSTVA
INTENZIVNE PLESNE VAJE – DOM ŠTRK V SPUHLJI
NARAVOSLOVNI KROŽEK 4. R – BARVILA
Učenci so spoznavali snovi in pri tem razvili zanimive barvne spektre.
PUSTOVANJE NA OŠ JURŠINCI
V torek, 5. 3. 2019, smo imeli tehniški dan za učence od 1. – 9. razreda.
Na pustni torek smo v okviru tehniškega dne preganjali zimo. Izbrali smo najbolj izvirne maske po razredih, obiskali so nas kuranti, nato pa smo se celotna šola in vrtec udeležili pustne povorke po vasi. Pust so nam polepšali glasbena skupina BQL in pevka Niko Zorjan. Dokazali so, da so ljudske pesmi kul.
PREDAVANJE NA TEMO VARNOST IN PASTI NA SPLETU
MI IMAMO TALENT
V petek, 15. 2. 2019, ob 17. uri je bila v telovadnici prireditev
MI IMAMO TALENT.
Učenci 9. razreda Osnovne Šole Juršinci so se odločili, da vam pripravimo prireditev z našimi mladimi talenti. Učenci naše šole so se predstavili z raznimi pevskimi, plesnimi, športnimi ter ostalimi točkami.
MEDGENERACIJSKO DRUŽENJE OB KULTURI
Proslava ob slovenskem kulturnem prazniku
8. februarja obeležujemo smrt našega največjega pesnika, ki je s svojo ustvarjalnostjo dosegel, da ga slovenski narod ne bo nikoli pozabil.
Kajetan Kovič je v svojih razmišljanjih o Francetu zapisal: »Pisati o Prešernu se zdi, kot bi nosil vodo v morje ali pesek v puščavo.”
Prešeren je s svojim literarnim ustvarjanjem pokazal na bogastvo izraznih možnosti slovenskega jezika in ga s tem postavil ob bok drugim evropskim jezikom.
Tudi pri pripravi letošnje prireditve so moči združili učenci naše šole.
Ustvarjanje
PREDSTAVILA SE NAM JE AccordArt,
zavod za glasbeno izobraževanje
Zimska šola v naravi
Medobčinsko tekmovanje osnovnih šol v streljanju s serijsko zračno puško
Proslava ob dnevu samostojnosti in enotnosti
“Vsaka domovina ima svoje nebo in svojo reko in goro, vsaka domovina ima svojo besedo, kdor jo razume, ve: TU SEM DOMA.”
S temi verzi je pred davnimi leti slovenska mladinska pesnica Milena Batič sporočila ljudem, kaj ji pomeni domovina. Tudi naša Slovenija ima svoje nebo, reke in gore ter svoj jezik. Vse to pa smo Slovenci pridobili v samostojni Sloveniji natanko pred osemindvajsetimi leti. 23. decembra leta 1990 je namreč velika večina Slovencev na plebiscitu izrazila željo po samostojni državi Sloveniji. Čez tri dni, to je 26. decembra, so bili razglašeni rezultati plebiscita. Slovenci smo takrat postavili temelje naši državi, datum razglasitve rezultatov glasovanja pa je postal državni praznik – dan samostojnosti. Ker smo Slovenci s tem dejanjem izrazili ogromno mero enotnosti, se je praznik leta 2005 preimenoval v dan samostojnosti in enotnosti.
POTUJOČA KNJIŽNICA
Bibliobus je potujoča enota Knjižnice Ivana Potrča Ptuj. Obiskuje tudi našo občino Juršinci. Bibliobus vozi od septembra do konca junija od ponedeljka do četrtka po objavljenem urniku. Učenci naše šole si z veseljem izposojajo najrazličnejšo gradivo. V Potujoči knjižnici hranijo več kot 50.000 enot gradiva. V bibliobusu, ki sprejme okrog 6.000 enot gradiva, redno nameščajo novejše in aktualno gradivo. Tako se najde za vsakogar nekaj.
UTRINKI IZ BOŽIČNO NOVOLETNEGA KONCERTA
OBISKAL NAS JE MIKLAVŽ
IZDELOVALI SMO ADVENTNE VENČKE
TRŽNICA POKLICEV
FINALE MEDOBČINSKEGA TEKMOVANJA
V četrtek, 29.11.2018, je na OŠ Markovci potekalo finale Medobčinskega tekmovanja v malem nogometu za starejše učenke. Dekleta so zaključile tekmovanje na 4. mestu. V sredo, 28.11.2018, je na naši šoli potekalo finalno tekmovanje v odbojki za starejše učenke. Dekleta so se z 2. mestom uvrstile na področno tekmovanje.
POLFINALE V AKROBATIKI
MEDNARODNI DAN STRPNOSTI – DAN ZA STRPNOST IN PRIJATELJSTVO
» STOP OBREKOVANJU«
Strokovne delavke OŠ Juršinci smo skupaj z učenci pristopile k projektu: Mednarodni dan strpnosti – dan za strpnost in prijateljstvo, ki ga je razpisal Izobraževalni center Eksena.
- november je dan, ko se na pobudo OZN opominjamo na strpnost in njen pomen v domači ter mednarodni skupnosti. Mednarodni dan praznujemo od leta 1995, in sicer prav na obletnico ustanovitve Unesca.
Tema projekta za mednarodni dan strpnosti 2018 je bila »STOP OBREKOVANJU«.
Zakaj potrebujemo projekt ozaveščanja o problematiki obrekovanja?
- Obrekovanje je nestrpnost in agresija št. 1.
- Ker je obrekovanje univerzalen pojav v vseh družbah,
- ker je to nekaj vsakdanjega in splošno razširjenega,
- ker se ljudje in narodi premalo zavedajo škodljivosti ter uničevalnosti obrekovanja in
- ker v sodobnem času elektronskih komunikacij, interneta in socialnih družbenih omrežij obrekovanje dobiva vse večjo moč in nevarne nove razsežnosti.
- Obrekovanje je kršenje človekovih pravic.
Posledice obrekovanja:
- krivična izguba ugleda, ki temelji na laži,
- poteptano osebno dostojanstvo,
- izpostavljenost sovraštvu, zaničevanju in maltretiranju,
- izločenost, osamitev, nepriljubljenost,
- diskriminacija, stigmatizacija,
- osebne stiske,
- telesne in duševne bolezni, samomori,
- nepopravljiva škoda v osebnem ali poslovnem življenju,
- uničenje človeka, skupnosti ali organizacije.
Zato je zelo pomembno, da še zlasti otroke in mlade ozavestimo o problematiki in škodljivosti obrekovanja in jih spodbudimo k razvijanju spoštljivih medsebojnih odnosov, v katerih ni obrekovanja, hkrati pa jih spodbudimo h kritičnemu razmišljanju, k logičnemu sklepanju in neodvisnemu mišljenju. To jim posledično omogoča, da lahko v svojem življenju uresničujejo tako človekove pravice, kot svoje dolžnosti ter postajajo samostojni, razmišljujoči, odgovorni in ustvarjalni posamezniki.
Namen projekta je bil, da ob priložnosti mednarodnega dneva strpnosti še dodatno izpostavimo in ozavestimo pomen strpnosti in problematiko obrekovanja ter skozi to spodbujamo medsebojno spoštovanje, razumevanje, sprejemanje ter posledično prijateljstvo in sodelovanje.
Cilje projekta smo dosegali tako, da smo dali učencem priložnost, da skozi lastno izražanje še bolj ozavestijo pomen strpnosti in spoznajo problematiko obrekovanja. Učence smo spodbujali, da se še bolj zavedajo pomena strpnosti in da razmišljajo, kaj prinaša obrekovanje, kakšne so torej posledice obrekovanja. Spodbujali smo jih k razvijanju in negovanju medsebojnih odnosov, ki vsebujejo strpnost, sprejemanje in spoštovanje, ter spodbujanje medsebojnega prijateljstva in sodelovanja.
Izvedba delavnice
Delavnico smo izvajali ves teden. Tej temi smo se poglobljeno posvetili pri predmetu slovenščine, spoznavanju okolja, likovni umetnosti in razredni uri. V začetku delavnice smo učencem povedale, da je vsako leto 16. 11. namenjen mednarodnemu dnevu strpnosti. Pogovorili smo se, kakšen dan je to, kako ga obeležujemo, čemu in zakaj? Svoja mnenja in odgovore so izrazili ob vprašanju, kaj je strpnost. Seznanili so se s strokovno definicijo, ki je zapisana v Unescovi Deklaraciji o načelih strpnosti.
Po napovedi, da bodo spoznali pravljico, so se srečali s pojmom nestrpnost in obrekovanje, ki smo ga morali razložiti, podkrepiti s primeri, povedati narečni izraz.
Ob branju pravljice Dogodek v mestnem logu, avtorice Helene Kraljič Koncut in bolgarske ljudske pravljice Opravljiva soseda so učenci uživali, pozorno spremljali dogajanje ter bili pozorni na to, o čem je govorila pravljica, kdo je koga obrekoval, kdo je bil nestrpen, na kakšen način je izkazoval nestrpnost, kaj je laž in kaj je resnica, kakšne so bile posledice obrekovanja in kaj so se živali naučile iz te situacije.
V delavnico smo vključile tudi igro vlog. Pred igro vlog so učenci pripovedovali, če so bili kdaj obrekovani in opisovali, kako je to izgledalo, kako so se takrat počutili. Povedali so ali so sami koga obrekovali, ali pa bili priča obrekovanju. V igri vlog so učenci prikazali prizore obrekovanja. Po zaigranih prizorih so analizirali dogajanje.
Zatem smo učencem predstavile 5 Eksena korakov, kako preprečimo obrekovanje v vsakdanjem življenju:
- Da ne obrekujemo.
- Da ne poslušamo tistega, ki obrekuje.
- Da ustavimo sogovornika, ki obrekuje, tako dao osebi, o kateri govori, povemo nekaj lepega.
- Da ustavimo sogovornika, tako da ga opozorimo, da vse, kar bo povedal o drugem, bo
dejansko povedal o sebi.
- Izobraževanja na področju medsebojnih odnosov.
Za likovno ustvarjanje so list razdelili na polovico. Na eno polovico so likovno izrazili situacijo v kateri so prikazali obrekovanje, na drugo polovico lista pa so likovno izrazili situacijo, v kateri so prikazali strpen in prijateljski odnos, ki ga imajo z nekom.
Likovne izdelke smo razstavili in si jih ogledali. Vsak učenec je predstavil dogajanje na sliki.
Ob zaključku smo posedli v krog strpnosti in prijateljstva in se pogovorili o tem, kaj so novega spoznali.
Učenci od 5. do 9. razreda so na obravnavano temo zapisali svoja razmišljanja, poročali o dogodkih, v katerih so izkusili posledice obrekovanja, ustvarjali izmišljene zgodbe, svoja občutja pa so izrazili tudi v obliki pesmi. Sestavke in pesmi smo prebrali in tako spoznali različna videnja in mnenja o tej temi.
Skozi pridobljeno znanje, ki so ga pridobili skozi dejavnosti v projektu ob mednarodnem dnevu strpnosti, imajo možnost, da se bodo v življenju večkrat odločali, da bodo drug do drugega bolj strpni in da se bodo večkrat odločali za to, da drugih ne bodo obrekovali.
V avli šole smo na mednarodni dan strpnosti postavili skupno razstavo izdelkov učencev (vseh razredov in oddelkov), ki so nastali na delavnici. Razstava nosi naslov: MEDNARODNI DAN STRPNOSTI – DAN ZA STRPNOST IN PRIJATELJSTVO: STOP OBREKOVANJU. Razstava bo na ogled 1 mesec.
Z izdelki, ki so nastali v projektu, bomo sodelovali v natečaju – SPREJEM PRI VARUHINJI ČLOVEKOVIH PRAVIC, OBJAVA V ČASOPISU DELO oziroma NEDELO in SODELOVANJE NA SKUPNI RAZSTAVI.
Koordinatorki projekta: Metka Pignar, Natalija Bukvič
Tradicionalni slovenski zajtrk 2018
Prehranske navade, ki se oblikujejo v otroštvu in mladostništvu, vplivajo na način prehranjevanja in tudi na zdravje v kasnejših življenjskih obdobjih.
Dober dan se začne z zdravim zajtrkom. Slovenski tradicionalni zajtrk sestavljajo: kruh, mleko, maslo, med in jabolka.
Projekt Tradicionalni slovenski zajtrk je bil tudi letos eden izmed osrednjih dogodkov dneva slovenske hrane na naši šoli Juršinci, ki smo ga obeležili v petek, 16. novembra 2018. Po že ustaljenih načelih ga pripravljamo skupaj z, Ministrstvom za izobraževanje, znanost in šport, Ministrstvom za zdravje, Ministrstvom za kulturo, Ministrstvom za okolje in prostor ter številnimi drugimi partnerji.Projekt » Tradicionalni slovenski zajtrk« je tudi letos eden izmed osrednjih dogodkov DNEVA SLOVENSKE HRANE, ki poteka vsako leto tretji petek v mesecu novembru. Nosilec projekta je Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano v sodelovanju z Ministrstvom za izobraževanje, znanost in šport, Ministrstvom za zdravje, Ministrstvom za kulturo in številnimi drugimi partnerji (Čebelarska zveza Slovenije, Zavod RS za šolstvo, NIJZ,…).
Namen in cilji projekta:
- Izobraževati, obveščati in ozaveščati učence o pomenu zajtrka v okviru prehranjevalnih navad.
- Poudariti pomen čebelarstva za kmetijstvo.
- Poudariti pomen kmetijstva za samooskrbo.
- Ozaveščati učence o pomenu zdravega načina življenja ( gibanje, zdrave prehranske navade, …)
- Poudariti pomen in tudi prednost lokalno pridelanih živil.
Pri izbiri hrane tako doma, kot v vrtcu, šoli in na delovnem mestu, naj ima prednost hrana, ki je pridelana v Sloveniji, saj je takšna hrana bolj sveža, z več vitamini, bolj hranljiva, s polnejšim okusom, ima pa tudi manj dodatkov za daljše skladiščenje in poudarjanje okusa.
Koordinator Tradicionalnega zajtrka 2018 na OŠ Juršinci: Damjan Šimenko
OTROCI POJEJO SLOVENSKE PESMI IN SE VESELIJO – 5. SEZONA
https://www.youtube.com/watch?v=8dDZOtiMPPw&feature=youtu.be
V večnamenskem kulturnem centru Juršinci se je sinoči pričela peta sezona projekta Otroci pojejo slovenske pesmi in se veselijo, ki ga družba Radio-Tednik Ptuj izvaja v sodelovanju z občinami in osnovnimi šolami v Spodnjem Podravju in širše. Sčasoma naj bi projekt zajel celo Slovenijo, že letos se mu bodo priključile nove občine in osnovne šole z območja Dolenjske, Gorenjske in tudi Koroške. Podprlo naj bi ga tudi ministrstvo za kulturo, kot enega od pomembnih identitetnih in domoljubnih projektov. Mladi pevski talenti prvega predizbora pete sezone so se zelo potrudili, in svoje izbrane pesmi odlično zapeli. Prvo polfinalno vstopnico si je v mlajši kategoriji pripela Lana Friščić Krampelj, učenka tretjega razreda Osnovne šole Juršinci, zapela je pesem Ti boš vedno prvi, ki jo sicer v originalu poje Helena Blagne.
Na polfinalni oder nove sezone pa bo tudi letos stopila Hana Berlak, učenka osmega razreda Osnovne šole Juršinci, ki je zapela pesem Čudež skupine Papir. Hana je po nastopu dejala:
Skupaj je na juršinskem odru zapelo petnajst mladih pevskih talentov, štirinajst deklet in en fant. S svojim nastopom so razveselili tudi najmlajši iz Vrtca Juršinci.
Utrinki iz šolskega ‘Halloween’ plesa
I CANKAR, DRUŽENJE Z IGRALCI
Mladi po Cankarju dostikrat neradi sežejo, saj ima pridih šole, s tem pa predznak dolgočasnosti. Tudi sicer je njegov jezik bogat s simboli in besedami, za katere si mora človek vzeti čas. V času, ko je termin zvezda zlorabljen do obisti, bomo mladim pokazali, kaj to resnično pomeni – Ivan Cankar je bil to že sto let nazaj. Iz njegovih pisem je razvidno, da je znal biti mil, rahločuten in duhovit, hkrati pa tudi piker, sarkastičen in oster. Predvsem pa človek akcije. In, kot se zvezdi pritiče, tudi ženske so ga oboževale. To bo napeta zgodba (detektivka za mlade), sestavljena iz resničnih dogodkov njegovega življenja in dogodkov, ki jih je spletla njegova domišljija. V predstavi iCankar bodo gledalci pobližje spoznali pisatelja in prelomne dogodke iz njegovega življenja. Cankarja, ki bi z lahkoto bil s svojimi idejami tudi tukaj in zdaj. Ti dogodki se bodo prepletali z nekaterimi njegovimi literarnimi zgodbami, ki bodo tvorile celoto. Cankar tako pride bliže, ne izgubi pa svoje skrivnostnosti in pomenskosti.
DELOVNA SOBOTA
Rezultati krosa:
NACIONALNI MESEC SKUPNEGA BRANJA 2018
Z velikim veseljem smo se tudi na naši šoli pridružili projektu prvega Nacionalnega meseca skupnega branja, ki poteka od 8. septembra do 8. oktobra 2018.
Nacionalni mesec skupnega branja je del Nacionalne strategije za razvoj bralne pismenosti in dvig bralne kulture.
V okviru tega projekta smo organizirali tri dogodke:
- Branje pravljic v vrtcu, 17. 9. 2018
- Čajanka ob branju zgodbic v angleškem in nemškem jeziku, 18. 9. 2018
- Branje poezije Toneta Pavčka stanovalcem v Domu »Pri gozdu«, 25. 9. 2018
V vrtcu so učenke 6. razredov, Ivana, Mineja, Ema, Nuša, Neja, Tjaša, Žana in Asja, malčkom brale pravljice pred počitkom. Tako bralke kot mali poslušalci so bili navdušeni in si želijo še več ponovitev takšnih dogodkov, zato bomo s tem tudi v bodoče nadaljevali.
Čajanko ob prebiranju zgodbic v nemščini in angleščini smo izvedle učiteljice Natalija Bukvič, Dora Lenart in Sabina Lenart. Udeležili so se je učenci od 3. do 5. razreda, v času podaljšanega bivanja. Zgodbice smo brale učiteljice, učenci pa so se brezskrbno predali poslušanju in se ob tem posladkali s piškoti in popili skodelico čaja. Po branju smo se o zgodbah pogovorili in se soglasno odločili, da bo takih čajank še več.
Tudi srečanje v domu starejših občanov je izzvenelo v prijetnem vzdušju. Pevci otroškega pevskega zbora pod vodstvom zborovodkinje Klavdije Štuhec so poskrbeli za melodičen uvod in zaključek našega druženja. Njihovemu petju so se z veseljem pridružili stanovalci doma. Skupaj smo zapeli nekaj ljudskih, vsem znanih melodij. Pesmi Toneta Pavčka so brali učenci 8. razredov, Maja, Julija, Jana, Larisa, Bojana, Luka in Doroteja iz 9. razreda. Tri pesmi so prebrali tudi stanovalci. V pogovoru, ki je sledil, smo spontano izmenjevali mnenja o pesmih, razmišljali o življenju, preteklosti, prihodnosti, o sreči, ljubezni in drugih pomembnih in manj pomembnih rečeh človekovega življenja. Ob koncu smo se zahvalili za topel sprejem in gostoljubje in si obljubili, da se še srečamo.
Sabina Lenart
Ena ena tri – Policija za otroke
V torek, 25. 9. je bil za učence od 1. do 5. razreda prav poseben dan. Učenci so se namreč srečali s policisti in policistkami. Pa ne mislite, da je bilo kaj spornega, ampak Slovenska policija namenja posebno pozornost in skrb zaščite otrok in mladostnikov. Že vse od leta 1995 izvajajo projekt Policija za otroke, ki je namenjen predšolskim otrokom in mlajšim osnovnošolskim učencem.
Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Občine Juršinci s finančnimi sredstvi in strokovni delavci OŠ Juršinci smo našim učencem omogočili sodelovanje v tem projektu, saj se zavedamo, da je dolžnost odraslih, da otroke seznanimo z nevarnostmi in informacijami ter jim neposredno predstavimo, kako ravnati v določenih situacijah.
Dobro je, da znajo otroci prepoznati nevarne situacije, se jim izogniti ali jih preprečiti, oziroma da znajo v takih situacijah pravilno ravnati in si poiskati pomoč. In prav to so učenci ob pomoči gledaliških umetnikov z lutkami spoznali v prvem delu obiska.
Lutkovna igrica 113 je sestavljena iz treh samostojnih zgodb. Sporočilo vseh je, da lahko vsi, tudi tisti majhni, ki so v stiski ali v nevarnosti, zavrtijo številko 113 in na pomoč bo prišel policist ali policistka.
Glavni junaki so živali; na eni strani majhne, ranljive živali, kot so zajček, miška in pišče, na drugi strani pa nevarne živali v podobi mačkona, lisice in kanje.
V vseh treh zgodbicah srečamo medveda policista. Kadar so majhne živali v nevarnosti, ga lahko pokličejo po telefonu na številko 113.
V drugem delu obiska so se učenci na igrišču srečali s policistko in policisti, ki so se jim predstavili in jim približali svoj poklic. Uniformirani policisti so jim predstavili svoja vozila (službeni avtomobil, motor, kombi) in pripomočke, ki jih uporabljajo pri delu. Učenci so si ogledali opremo, se s policisti pogovarjali in jim zastavljali vprašanja.
Ta dan bo učencem ostal v lepem spominu. Policiste so spoznali kot osebe, na katere se lahko obrnejo po pomoč, kadar bodo v stiski ali nevarnosti, saj so njihovi pomočniki in prijatelji.
Metka Pignar
LUTKOVNA IGRICA “113” V JURŠINCIH
V torek, 25.09.2018, bo ostal predšolskim otrokom iz vrtca Juršinci ter učenkam in učencem Juršinske osnovne šole v prav posebnem spominu. V večnamenski dvorani Juršinci, so si ogledali lutkovno igrico Svetlane Makarovič z naslovom “1-1-3”, dogodek pa so jim popestrili še policisti s predstavitvijo policijske opreme, vozil in dela.
V lutkovni igrici, so otroci skozi zgodbe živalskih likov spoznavali situacije, v katerih se lahko znajdejo tudi v resničnem življenju (nasilje, zlorabe, nevarne obljube neznanih ljudi, kaj storiti, če se izgubiš ipd.), kjer so skupaj z liki, predvsem pa zajčkom Malim Ojojom in Medvedom Policajem, spoznali telefonsko številko “113”, kjer je vedno policist, ki jim bo prisluhnil in pomagal.
Po predstavah so se otrokom predstavili policisti policijske postaje Ptuj z policijskimi vozili in njihovo opremo.